Sosyal Bilimler Meslek YüksekokuluBüro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı

Panel Konusmaci Ozgecmis


Mehru AYGÜL

13 yıllık Sivil Toplum deneyiminin ardından şu anda Türkiye Girişimcilik Vakfı'nın( www.girisimcilikvakfi.org) Genel Müdürü olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda 2002 yılından bu yana kurucu mütevelli heyet üyesi olduğu Türkiye'nin en büyük gençlik sivil toplum kuruluşu olan Toplum Gönüllüleri Vakfı'nın(www.tog.org.tr) Yönetim Kurulu Eşbaşkanı'dır. Sosyal Teknolojilerin Dünya'yı değiştireceğine olan inancı ile Techsoup Europe ile birlikte kendisi gibi düşünen bir grup arkadaşıyla Things (www.yourthings.com) projesini kurmuş ve halen danışma kurulunda yer almaktadır. Üniversite eğitimini Marmara Üniversitesi'nde, Yüksek Lisansını da Bahçeşehir Üniversitesi'nde Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler bölümünde tamamlamıştır.

Son 2009-2013 yılları arasında Avrupa Birliği Sivil Toplum Kuruluşları için Teknik Destek Projesi'nde (TACSO) İletişim ve Proje uzmanı olarak çalışan Aygül, TACSO kapsamında Türkiye'nin ilk uluslararası Sosyal Girişimcilik Konferansının düzenlenmesine katkıda bulunmuştur. INSEAD'dan da Sosyal Girişimcilik eğitimi alan Aygül, Özyeğin Üniversitesi-JP Morgan ve TOG ile birlikte Sosyal Değişim Lab- Sosyal Girişimcilik İnkübasyon Programının da tasarım ve yürütme ekibinin bir parçası olmuştur. Halen çeşitli Sosyal Girişimcilik Programlarında juri ve danışman olarak Türkiye'de sosyal girişimciliğin gelişmesi için çalışmaktadır. Hayattaki en büyük tutkusu yeni şeyler öğrenmek, keşfetmek ve TED videoları izlemektir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 Menekşe AHBAB

 1995 yılında, Londra merkezli FutureMinds adlı bir eğitim şirketinin İstanbul ofisinde, şirketin kurucu ve CEO’sunun kişisel asistanı olarak kariyer hayatına atıldı. 2005 yılında Adidas Zone Middle (Türkiye, Romanya, İsrail, Kıbrıs and Bulgaristan) Genel Müdürü’nün  asistanlığını, 2007 yılında Deloitte Touche Tohmatsu Yönetim Kurulu Üyesi ve Stratejik İş Geliştirme Ortağı ile CFO asistanlığını birlikte yürüttü. 2013 yılında Türkiye Genel Müdür asistanı olarak Hewlett-Packard Türkiye’ye katılan Ahbab, halen aynı firmada Afrika ve  Yunanistan Genel Müdür Asistanı olarak görevine devam ediyor.

 İstanbul Üniversitesi Klasik Filoloji Latin Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü tamamlayan Ahbab, evli ve 2 kız çocuğu sahibidir.  Uzun ve tempolu doğa yürüşleri, tarihi gezilere katılmak ve şiir okumanın dışında hobileri arasında amatör sunuculuk ve tiyatroyu saymak  mümkündür. 

 Menekşe, IMA (Uluslararası Yönetim Asistanları) Türkiye’nin kurucusu ve halihazırda oluşumun başkanlık görevini yürütmektedir.  

 

 

 

 

 

 


Özlem KILIÇ

2015 yılından bu yana Arvato Bertelsmann İcra Kurulu Başkanı  Asistanı olarak görevine devam etmekte olan Özlem, Akdeniz Üniversitesi  Büro Yönetimi ve Sekreterlik Okulu ve Anadolu Üniversitesi İşletme Bölümü’nden mezun olmuştur.

İş hayatına 1991 yılında Kamu sektöründe  T.C Başbakanlık , Devlet Bakanlıkları ve T.B.M.M’de Sekreterya ve Özel Kalem görevlerini yürüterek başlamıştır. Burada kazandığı tecrübelerini başarı ödülleri ile tamamlamış ve daha sonra 1997 yılında Cambridge The Bell Language School’da  öğrenim görmek üzere  İngiltere’de eğitimini tamamladıktan sonra kariyerine sırasıyla Borusan Holding, Mydonose Showland,  Coca-Cola İçecek ve Turkcell şirketlerinde Yönetim Kurulu Başkanı, Genel  Müdür ve Üst Düzey Yönetici Asistanı pozisyonlarında iş tecrübelerine devam etmiştir.

1999-2002 yılları arasında Mydonose Showland bünyesinde Alman iş ortağı Purple Concerts Entertaintment şirketiyle birlikte Avrupa’da Almanya İsviçre, Belçika, Hollanda başta olmak üzere ve Lübnan’da gerçekleştirilen Türkiye’nin ilk büyük gösteri projesinde Yurtdışı Proje Koordinatörü olarak organizasyonda yer almıştır.

Yelken ve Tenis başta olmak üzere  çeşitli spor aktiviteleri ile zamanını değerlendiren bunun yanısıra kültür ve sanat etkinliklerini de yakından takip eden Özlem , 2008-2011 yılları arasında Bahçelievler Çocuk Esirge Kurumu için “gönüllü aile” olarak kimsesiz çocuklarımız için katkıda bulunmuştur.

Halen  EUMA (IMA) Türkiye  - Avrupa Yönetici Asistanlar Birliği Türkiye Kurucusu ve Yönetim Kurulu Üyesidir. 

 

 

 

 

 


Melis MADAKBAŞI

Melis Madakbaşı, meslek hayatına 1999 yılında Türk Ekonomi Bankası Kozyatağı Şubesi’nde, Şube Müdür Asistanı olarak başlamıştır.  

2001 yılında Anadolu Grubu bünyesine katılmış ve 15 yıl boyunca  aynı grubun farklı şirketlerinde ( Anadolu Endustri Holding, Anadolu Efes, Coca-Cola İçecek ) Üst Düzey Yönetici Asistanı olarak gorev almistir.

1 Ocak 2017 tarihi itibariyla Coca-Cola İçecek A.Ş.’de Orta Doğu & Pakistan Bölge Direktör Asistanı olarak kariyerine devam etmektedir.

Kendisini çok okur ve  biraz yazar olarak tanımlayan Madakbaşı, 1997 yılında Özel Ahmet Şimşek Koleji’nden mezun olmuş, 1998-1999 döneminde ABD'nin Michigan eyaletinde Macomb Community College'da dil eğitimini tamamlamıştır. EUMA (IMA) Türkiye  - Avrupa Yönetim Asistanları Birliği Türkiye Kurucusu ve Yönetim Kurulu Üyesidir.

 

 

 

 

 


Nükhet KALMUK

İlk ve orta öğrenimini Almanya'da tamamlamıştır. Yüksek öğrenimini ise Hacettepe Üniversitesi’nden Alman Filololoğu olarak mezun olmuştur. Ayrıca, yüksek öğrenimi sırasında eş zamanlı olarak Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi'nden “Sosyoloji, Psikoloji, Felsefe ve Pedagoji” derslerini de almış olup Egitim Sertifikasi bulunmaktadır.

Marmara ve Maine University MBA (ingilizce işletme mastırı) yaptıktan sonra en son olarak Boğaziçi Üniversitesi’nde mastır düzeyinde bir program olan “İnsan Kaynakları Uzmanlık Programı’nı” bitimiştir.

Bir müddet çeşitli sektörlerde eğitmenlik yapıktan sonra, 1997-2015 yılları arasında Turk Henkel A.Ş.'de 20 yıl boyunca, global olarak kendi alanlarında çok başarılı Başkan ve YK üye düzeyinde çeşitli ülklelerden gelen expatların asistanlığını yapmıştır.

Yaklaşık 1 yıldır Sütaş A.Ş. de YK üyesinin asistanlığına devam etmektedir.

Eğitim ve çalışma hayatının dışında, ayrıca kitabı da yayınlanmıştır. “Şu An Hayatın değişiyor deseler” adlı kitabı tüm büyük kitapevlerinde satışa sunulmuştur

Taekwondo'da siyah kusak sahibidir ve “Türkiye Taekwondo Milli Takımı” ında  yer almıştır, Türkiye ve İstanbul Şampiyonlukları bulunmaktadir.

Hacettepe Üniversitesi adına, Modern ve Klasik danslarda  çesitli TV programları ve gösterilere katılmış ve halen hobi olarak dansa devam etmektedir. Buz pateni ve yüzme sporu özel ilgi alanları arasındadır. 

 

 

 


Fatoş ÇİNÇİNOĞLU

Vodafone Türkiye Teknoloji Direktörü Asistanı

Fatoş Çinçinoğlu Ege Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyat Bölümünden mezun olmuş ve  yaklaşık 17 yıl turizm sektöründe çeşitli görevlerde bulunmuştur.

2003 yılında göreve başladığı Alcatel Lucent Türkiye’de ( şimdi Nokia ) 7 yıl çalışmış ve 1 yabancı,  2 türk yöneticiye destek vermiştir.

2010 yılından itibaren Teknoloji Direktörü asistanlığı yaptığı Vodafone Türkiye’de 3 yabancı direktöre destek vermiştir.

Dışa dönük olumlu bir kişiliğe sahiptir ve kişilerle iletişim içinde olmayı sever. Ailesi ve arkadaşları önemlidir. Herkesin içinde bir “sanatçı” olduğuna inanır.

2013 yılından beri koşmaktadır ve bir maraton koşucusudur. Şu ana kadar 3 maraton, birçok yarı maraton ve yarışlar koşmuştur. Mart ayında koşacağı Vodafone Malta yarımaratonuna ve ekim ayında koşacağı Şikago maratonuna hazırlanmaktadır.  

 

 

Defne OLGAÇ ÇİÇEK 

 Ericsson Türkiye Genel Müdür Asistanı

 Defne Olgaç Çiçek yükseköğrenimini Londra’da Cavendish College’da Turizm ve Otelcilik Bölümünde tamamlayıp yaklaşık 5 yıl turizm sektöründe Kongre Departmanında çeşitli görevlerde bulunmuştur.

 1999 yılında resmin diğer tarafına geçmeye karar verip, deneyimlerinin uygunluğu nedeniyle ve turizmden çok ta ayrı kalmamak adına Yönetici Asistanlığı görevine geçmiştir.

 2001 yılından itibaren Ericsson da Yönetici Asistanlığı görevine devam etmektedir. Toplam 16 yıl boyunca yaklaşık 4 farklı yönetici ile çalışmıştır. Bu süre zarfında yöneticilerinden birisine 3 yıl İstanbul’da ve 4 yıl uzaktan Istanbul + Dubai olarak destek vermiştir.

 İnsanların her zaman iyi bir tarafını gören, gülümsemenin metabolizmaya ilaç gibi geldiğini düşünür. Şirket, aile ve çevresinde genelde organizasyon ve yardım işleri kendisinden sorulur. 

 

 

 

 

 

 

 

 


Gülderen KUTUCULAROĞLU

Koç / Eğitimci

Amerikan Language and Art School (Türkiye’nin İlk Sekreterlik Okulu) ve Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesini bitirmiştir. 28 yıllık çalışma hayatında NCR & AT&T Bilişim Hizmetleri ve Coca-Cola İçecek Şirketlerinde Üst Düzey Yönetici Asistanı olarak görev almıştır. Müşteriyi Kazanma Becerileri, ISO 9002 Kalite Yönetim Sistemi Konsept ve Prosedürleri, Ortak Bağ, Fırsat, Vizyon & Değerlerimiz, Müşteri Odaklı Takım İş Modelleri, Bireysel Yarıtımlar, Kişisel Organizasyon, Yaşam Kalitesi için Optimal Beslenme ve Fiziksel Aktivite, Bilgi Güvenliği, Ürün İçerikleri ve İletişim Becerileri, CCİ 2020 Vizyonu, Rekabet Hukuku, Operasyonel Mükemmellik, Sosyal Stiller, Eğitimcinin Eğitimi gibi iş hayatı boyunca almış olduğu eğitimlerden sürekli öğrenmenin çoşku ve keyfine varıp çalışma yıllarında yol arkadaşlarına gönüllü olarak verdiği koçluk hizmetini profesyonelliğe taşımak için 2015 yılında ICF (International Coaching Federation) onaylı Adler International Learning Center’dan Profesyonel Koçluk Sertifika Programını, 2016 ise “Kendini Anlamak, İnsanı Anlamak ve Hayatı Anlamak” konularını içeren Optimum Denge Modeli ve Kadının İnsan Hakları son olarak da “İlişki Koçluğu” Eğitimlerini tamamlamıştır. “İnsan”, “İletişim”,  ve “Samimiyet”in mesleğin temel yapı taşları olduğuna inanmış bu konudaki tecrübelerini eğitim programlarına taşıyarak 2014 yılında eğitimler vermeye başlamıştır. “Vazgeçilmez Yönetici Asistanı Olmak” eğitimlerine devam ederken en kısa zamanda bu keyifli ve maceralı yolculuğunu anlatacağı bir kitap yazmayı planlamaktadır. “İnsana ve Eğitime” hizmet verebilmek amacıyla 1999-2010 yılları arasında Coca-Cola İçecek Arama Kurtarma Takımında görev almış 2010 yılında Mardin’de şirket ve bayi çalışanlarının desteği ile yaptırılan ilköğretim okulu çalışmasıyla Coca-Cola İçecek Sosyal Sorumluluk Ödülüne layık görülmüştür. Doğa yürüyüşleri, rafting, puzzle en sevdiği hobileridir. 

 


Burcu ERDURAN

1971  İstanbul doğumludur. Profesyonel iş hayatına 1991 yılında başladı. Ulusal ve uluslararası farklı sektörlerde faaliyet gösteren şirketlerde aktif satış sistemi ile pazarlama, sekreter, ön büro sorumlusu, satış asistanı, ürün satış sorumlusu, satın alma sorumlusu, ön muhasebe, maliyet muhasebesi, teknik hizmetler destek personeli, planlama uzmanı, idari işler sorumlusu ve özel yönetici asistanı gibi görevler üstlendi. Küçük ölçekli şirketlerin kuruluş aşamalarında  organizasyon yapılarının oluşumda, profesyonel bilgisayar programlarının kuruma adapte edilmesi, satış, depo kodlama, muhasebe gibi departmanların yapılanmasında görev aldı. Meslek hayatının büyük bir bölümünü kapsayan IMAGE Halkla İlişkiler kurucu ortağı ve onursal başkanı Betûl Mardin’in özel asistanı olarak 2005 yılında başladığı ön büro ve yönetim asistanı görevlerinin ardından halen  hizmetini sürdürmektedir. Betûl Mardin ile 2008 yılı itibariyle İstanbul Bilgi Üniversitesinde Halkla İlişkiler bölüm başkanı olduğu dönemde derslerinde asistan, devamında üniversiteye bağlı Bilgi Eğitim bölümünde verdiği Halkla İlişkiler Sertifika Programında ikinci eğitmen, The School of Life oluşumunda hayat hikayesi, tavsiyeleri ve mesleki deneyimlerini aktardığı ‘How to Age’ seminerlerinde kendisine moderatör olarak eşlik etti. Mesleki birikimlerini paylaşmak, mesleğinde gelişimi hedefine koymuş kişilere vermek üzere hazırladığı sertifika programı eğitimi 2017 şubat ayında  İstanbul Bilgi Üniversitesi Eğitim Bölümünün desteği ile ‘Yönetici Asistanlığı’ sertifika programı başlığı altında eğitim dünyasında yer almaya hazırlanmaktadır.

Betûl Mardin ile olan çalışmalarına ek olarak 2014 yılında kurulan Queen Emlak Danışmanlık şirketine kurumsal kimlik oluşturma, organizasyon yapısı, şirket içi iletişim, kişisel itibar, dokümantasyon ve bunun gibi bir çok konuda hizmet vermektedir.  Tiyatro, dizi ve sinema oyuncusu Ethel Mulinas halkla ilişkiler ve proje satış sorumlusu olarak iş birliğini sürdürmektedir.  Özel çalışmalarla yeni projeler geliştirerek kişi ve kurumlara yönelik olarak dışardan yönetici asistanı ve halkla ilişkiler danışmanı hizmeti veren Erduran. Çözüm ortaklarıyla, profesyonel olarak kişi ve kurumlara yönelik marka ve imaj danışmanlığı, kurumsal kimlik oluşturma, web tasarımı, organizasyon, etkinlik yönetimi hizmetleri, sponsor bağlantıları, sosyal sorumluluk projelerine de destek vermektedir.

 

 

 

 

Ayşegül BEKAR 

Yönetim ve İcra Kurulu Başkan Asistanı görevini 2010 yılından beri  Das otomotiv ve Jeneratör Ticaret AŞ, Terex Cranes, Terex Port Equipments , Genie, Kobelco, JLG, Sennebogen, Cimolai markalı İnsaat Sektörüne hizmet veren iş makinaları distribütör şirketinde yürütmektedir.  

Bilkent Üniversitesi Amerikan Dili Edebiyatı bölümünde eğitim aldıktan sonra, Bilkent Üniversitesi Turizm ve Otel Yönetimi Bölümünden mezun olmuştur. Turizm Sektöründe- Vakıfbank iştiraki Taksim Otelcilik ve Turizm Seyahat Acentasında,  Reklamcılık Sektöründe- Moran Ogilvy and Mather reklam ajansında , Unilever, Komili markalarından sorumlu Marka sorumlusu olarak çalışmıştır. Universite sonrası ilk çalışma yılları sonrasında,  Yönetici Asistanlığı hayatına, Profilo Holding Yönetim Kurulu Başkanı ve Kurucusu,  ERT- Avrupa Sanayicileri Yuvarlak Masası Türkiye Temsilcisi ve 500.Yıl Vakfı Kurucusu ve Başkanı Jak V. Kamhi’nin Asistanlığı görevi ile başlamıştır, sonrasında uzun yıllar Lowe Wordwide Istanbul, Reklam Ajansı Ajans Başkanı- CEO ve Reklamcılar Derneği Başkanlığı da yapmış, MediaCat Dergisi ve seyahat kitapları yazarı Nesteren Davutoğlu’nun asistanlığı görevinde uzmanlaşmıştır.

Das Otomotiv ve Jeneratör AŞ, Yönetim ve İcra Kurulu Başkan Asistanlığı görevinin yanı sıra, Das Otomotiv Kurumsal İletişim ve Pazarlama alanlarının da yönetimini yapmaktadır. Firmanın yayımladığı kurumsal ve sektörel yayın olan Das Vizyon dergisinin Sorumlu Yazı İşleri Müdürü görevini de yürütmektedir. Kişisel Gelişim ve Farkındalık seminerlerinin sıkı takipçisidir.

Evli ve bir çocuk sahibidir. Aktif motosiklet kullanıcısı olup doğa gezi ve kamp hayatının yanı sıra Amatör Denizcilik- Kaptanlık ilgi alanları arasındadır. 

 

 

 

 


Figen ÇETİNKAYA 

1971 Düzce doğımluyum.Çalışma hayatıma 1992 Düzce Dem Dersanesinde Öğrenci İşleri-Yönetimi olarak başladım.1997-2004 Sabancı Holding Beksa Bekaert Çelik Kord San. Ve Tic. A.Ş.Genel Müdür Asistanı, 2004-2010 Sabancı Holding Lastik Takviye Malzemeleri ve Otomotiv Grup Başkan Asistanı olarak çalıştım.2010 yılından bu yana Sabancı Holding Brisa Bridgestone Sabancı Lastik San.ve Tic.A.Ş. CEO Asistanı olarak görevimi yürütmekteyim.

Ayrıca 2013 yılından itibaren Adler International Learning sertifikalı Profesyonel Koçum. Yönetici Assistanlığı Sertifa programı kapsamında eğitimler vermekle birlikte , “International Executive Assistant Summit “ zirve programında konuşmacı olarak katılmış bir eğitmenim. Aynı zamanda EUMA (European Management Assistants) üyesiyim.

 

  

 

 

 

 


Ceyhan ONSUN

Nişantaşı Kız Lisesi’nden mezun olduktan sonra, üniversite sınavlarına hazırlanırken, General Electric Medikal Systems’dan gelen iş teklifini değerlendiren Ceyhan Onsun, çalışırken aynı zamanda Anadolu Üniversitesi İşletme Bölümünü okudu.

Kariyerine General Electric Medikal Systems’da başlayan Ceyhan Onsun, 1996’dan itibaren Bankalararası Kart Merkezi (BKM) Genel Müdür Asistanı olarak görev yapmaktadır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bu sayfa Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı tarafından en son 13.02.2017 14:53:51 tarihinde güncellenmiştir.